reklama

Problémy vysokých ľudí – výber správneho auta

S výškou 197 cm síce nepatrím medzi tých úplne najvyšších vodičov, no vďaka nohám dlhším ako Adriana Sklenaříková som od istého veku začal mať pri šoférovaní bolesti. Najmä na dlhších cestách alebo po intenzívnej lyžovačke ma jednoducho začali bolieť kolená. Niekedy až tak, že som musel požiadať manželku, aby šoférovala ona. Asi si tú bolesť už viete predstaviť lepšie, čo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Ako správne nastaviť sedadlo vodiča
Ako správne nastaviť sedadlo vodiča (zdroj: http://ergonomics.about.com/od/car/ss/adjusting_the_drivers_seat)

Začal som hľadať vhodné auto, ktoré by mi poskytlo vyhovujúci priestor na mieste vodiča. Až vtedy som si uvedomil, v akých rozdielnych autách som sa po celé tie roky vozil a ako som v nich musel byť pokrútený. Až na niektoré výnimky mi boli vlastne všetky malé. Vyskúšal som autá v nižšej strednej triede, v strednej triede, SUV, MPV, autá krátke i luxusnejšie limuzíny. Zistil som niekoľko zaujímavostí:

  • Neexistuje (takmer) žiadna súvislosť medzi vonkajšími a vnútornými rozmermi áut.

  • Ak som dostal odporúčanie, že to či ono auto niekomu vyhovovalo, výrobca to už pri ďalšej generácii určite zmenil.

  • Americké stránky, ktoré sa venujú automobilizmu, často uvádzajú aj rozmery priestorov na nohy (tzv. leg room) vpredu i vzadu. V Európe som takto tematicky zameranú stránku v angličtine ešte nenašiel.

Vyskúšal som autá nemecké, francúzske, japonské, kórejské ... Americké „krabice" sa mi nepáčia, preto som ich neskúšal. S talianskymi mám zlé skúsenosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec som si auto našiel. Kúpil som si už jazdené nemecké auto vyššej strednej triedy, ktoré mi z hľadiska pohodlia pri šoférovaní vyhovuje. Aj v tomto prípade mám sedadlo úplne vzadu, úplne dole a za chrbtom sklopené tak, aby sa mi ležalo čo najpohodlnejšie. Tým nastavujem vhodnú vzdialenosť na uchopenie volantu.

Má to však zopár nedostatkov, ktoré som si uvedomil až po istom čase:

  • Do auta nastupujem ako do nízkeho člna a po dlhšej jazde sa mi z toho člna dosť ťažko vstáva.

  • Vďaka pozícii môjho sedadla mi pri jazde so spolujazdcom vzniká na pravej strane pomerne široký slepý uhol, ktorý mi už niekoľkokrát pomohol zatiaľ len k nepríjemnej situácii.
    Mohutný stredný stĺpik + opierka pre hlavu + hlava spolujazdca = 1 zakryté auto, pri nevhodnom uhle aj kamión.

  • Väčšinu roka sa vozím sám v pomerne veľkom aute.

  • A je to v rozpore s mojim presvedčením, že do auta sa neoplatí investovať.

A tak hľadám ďalej. A čo vy, podelíte sa so mnou o svoje skúsenosti?

Marián Mališ

Marián Mališ

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky aktivista v oblasti športu, dopravy a životného prostredia. Zoznam autorových rubrík:  AutoIvanka pri DunajiLetectvoNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu