reklama

Hodnotenie áut z pohľadu vysokých vodičov (2)

Ako som prisľúbil v mojich predchádzajúcich príspevkoch, mienim aj naďalej pokračovať v hľadaní a hodnotení áut, ktoré by boli vhodné pre osoby vyšších postáv. Dnes sa mi konečne podarilo urobil si cez deň trochu voľna a tak som po dlhšom čase mohol navštíviť autosalóny troch rôznych značiek - Peugeot, Škoda a Volkswagen. S odstupom len niekoľkých minút som mal možnosť v krátkom čase vyskúšať si niekoľko áut rôznych značiek, typov aj úrovní vybavenia.Napriek svojmu súkromnému sľubu, že okrem parametrov, ktoré súvisia s pohodlím vodiča a spolucestujúceho za ním, sa nebudem vyjadrovať k žiadnym ďalším parametrom hodnotených automobilov, nedá mi nespomenúť predsalen jeden rozdiel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pre nezainteresovaných zopakujem, že hľadám auto, v ktorom si pri sedení môžem natiahnuť nohy. Všetky hodnotenia či pocity, ktoré uvádzam, sa viažu k polohe sedadla vodiča cotoda. Že ju nepoznáte? Ale áno, je to poloha úplne vzadu resp. čo-to-dá.

Peugeot

Najbližšie k mojej práci bol autosalón Peugeotu. Vošiel som dnu a ako prvý ma zaujal Peugeot 508 (model 2010) vo výbave Business Line. Často ho vídam na cestách, preto som začal s ním.
Je to v skutku pekné auto, ale ihneď po nasadnutí som zistil, že to mne stačiť nebude. I napriek relatívne veľkým možnostiam posúvania sedadla v pozdlĺžnom smere, spustenia sedadla nižšie (a opäť o kúsok dozadu) či polohovania operadla. Vhodné nastavenie polohy operadla a volantu síce odstráni problém s dočahovaním volantu, ale pri každej zmene prevodového stupňa som sa musel naklánať dopredu za riadiacou pákou. Kolená som si natiahnuť nemohol, zavadzal mi pomerne mohutný stredový panel a ľavý lakeť som si udieral o stĺpik medzi dverami. Keď som slečne, ktorá ma po celú dobu obletovala, poukázal na príliš krátky sedák, informovala ma, že v novšej verzii auta je už v najvyššej výbave aj možnosť predĺženia sedáku.
Aby som nebol len negatívny, miesta nad hlavou som mal dosť (veď som sedadlo nastavil do najnižšej polohy :) a pri súčasnom trende ovládania všetkých často používaných funkcií priamo z volantu, by nebol problém ani s týmto. S manuálnym ovládaním výstražného trojuholníka má problém asi každé auto, na ktoré si len spomeniem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Následne ma slečna ešte našikovala k ďalším verziám áut - 5008, 4008 a Partner, všetky aktuálne nové modely. Zhodnotím to v skratke asi takto. O tých dvoch posledných sa tu nebudem ani zmieňovať, ale 5008-čka je vďaka vyššiemu posedu o triedu lepšie auto, ako 508-čka. Tá síce nemá možnosť mať predĺžený sedák, ale ak by som si objednal verziu s automatickou prevodovkou, ktorá ma v častých bratislavských zápchach ušetrí od častého naťahovania sa za riadiacou pákou, mohol by som o nej teoreticky uvažovať. Prakticky mám s ňou skúsenosti - na vzdialenosti do 2 hodín sa to dá vydržať. 

Škoda

Po vstupe do predajne som hneď zbadal nový model Škoda Octavia (5E). Neviem, ako to robia, ale po predchádzajúcom skúšaní Peugeotov som mal hneď iný priestorový pocit. Lepší. Jednoduchšia výbava, spôsob nastavovania polohy sedadla, ovládanie na volante, ale viac miesta. Viem, že pokiaľ si do ruky nevezmem meter, je to všetko len relatívne a subjektívne. V prípade manuálnej prevodovky mám v "oktávke" problém s dočahovaním rýchlostnej páky. A keď som sa spýtal na možnosť predĺžiť sedák, dostal som negatívnu odpoveď - toto Škoda neponúka v žiadnom modeli. Aby som nezabudol, miesta za vodičom bolo tak "přiměřeně", nie úplne málo, ako napr. v našej Corolle, ale sám za seba si tam nesadnem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po Octavii som si s nádejou nastúpil do Rapidu, ale takmer okamžite som z neho aj vystúpil. Malé auto.

Superb (3T) poznám dobre a viem, že to je auto, ktoré by mi sedelo. Aj tak som si nastúpil. Nemá zmysel sa tu rozpisovať o detailoch, aj napriek nemennej dĺžke sedáku je to dostatočne veľké auto a navyše mi vyhovuje jeho obrovský kufor.

Pred odchodom zo škodovky som si odskúšal ešte Yeti. Vďaka vyššiemu posedu som mal v celku príjemný pocit, opäť prevládala jednoduchosť a úžitkovosť, ale bolo by ho treba odskúšať pri dlhšej jazde. K tomuto segmentu áut mám istý odstup, zatiaľ sa preto viac nevyjadrím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

VW

Vo Volkswagene mali na výber akosi viac áut, ja som vyskúšal len 4 modely, hoci Beetle, Schirocco či Passat CC sú veľmi pekné autá.

Prvý po ruke bol Tiguan (model je asi len jeden). Podoba s Yetim sa nedá zaprieť, ale Nemci prišli s vyššou kvalitou vyhotovenia. Keď som pri škodovke ocenil jednoduchosť a úžitkovosť, pri všetkých "ľudových autíčkach" musím uviesť - jednoduchosť a kvalita. Prvý dojem bol taký, že by sa toto auto možno dalo aspoň zvážiť, ale už som takéto autá skúšal a viem, že pri dlhej ceste to ešte stále nestačí a moje "staré" kolená trpia.

Potom som presadol do Passatu (B7 facelift), o ktorého predchodcovi (B4) som sa už obdivne zmienil v predchádzajúcom článku. K tomuto autu môžem zopakovať viacero plusov - dostatok miesta, pri vyššej verzii je aj predlžovací sedák, miesto na zadnom sedadle - sadnem si sám za seba. Skúšaný model mal automatickú prevodovku, pri manuálnej by som možno musel na páku dočahovať. Možno by som ho mohol vyskúšať na cestu na nejakú dovolenku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyskúšal som aj Touareg (2. generácia) a Golf (A7). V skratke - prvý perfektný, druhý už malý.

Jettu som zabudol vyskúšať, možno by bolo zaujímavé porovnať ju s novou Octaviou, ktorá "sedí" na rovnakom podvozku.

Na záver

Vďaka náhode som sa vo všetkých troch autosalónoch ocitol spolu s ďalším zákazníkom resp. manželským párom. Ale iba v Peugeote sa mi niekto venoval, dokonca po celý čas. Na moje prekvapenie som od ochotnej a príjemne vystupujúcej predavačky dostával aj odborné rady. V Škodovke po mne ani pes neštekol, sám som sa musel ísť za predajcom skrývajúcim sa za monitorom spýtať na niektoré detaily. Vo Volkswagene sa po asi treťom či štvrtom presadnutí do iného auta vydal za mnou predavač, ale po krátkom vysvetlení opäť zmizol. Niekomu možno vyhovuje aj taký prístup. Ale o to nejde.

Vo všeobecnosti si dovolím vysloviť svoj subjektívny názor, že z týchto troch značiek mi najlepšie vychádza VW, kde som si v troch zo štyroch skúšaných áut našiel svoj priestor a popri tom aj vysokú kvalitu prevedenia. Škodovka štandardne svoje autá "nafukuje", Peugeot stavil na krásu a eleganciu.

Marián Mališ

Marián Mališ

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky aktivista v oblasti športu, dopravy a životného prostredia. Zoznam autorových rubrík:  AutoIvanka pri DunajiLetectvoNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu