Problémy vysokých ľudí – výber správneho auta

Autor: Marián Mališ | 12.1.2013 o 0:11 | (upravené 19.2.2013 o 21:39) Karma článku: 5,70 | Prečítané:  1828x

S výškou 197 cm síce nepatrím medzi tých úplne najvyšších vodičov, no vďaka nohám dlhším ako Adriana Sklenaříková som od istého veku začal mať pri šoférovaní bolesti. Najmä na dlhších cestách alebo po intenzívnej lyžovačke ma jednoducho začali bolieť kolená. Niekedy až tak, že som musel požiadať manželku, aby šoférovala ona. Asi si tú bolesť už viete predstaviť lepšie, čo?

Ako správne nastaviť sedadlo vodičaAko správne nastaviť sedadlo vodičahttp://ergonomics.about.com/od/car/ss/adjusting_the_drivers_seat

Začal som hľadať vhodné auto, ktoré by mi poskytlo vyhovujúci priestor na mieste vodiča. Až vtedy som si uvedomil, v akých rozdielnych autách som sa po celé tie roky vozil a ako som v nich musel byť pokrútený. Až na niektoré výnimky mi boli vlastne všetky malé. Vyskúšal som autá v nižšej strednej triede, v strednej triede, SUV, MPV, autá krátke i luxusnejšie limuzíny. Zistil som niekoľko zaujímavostí:

  • Neexistuje (takmer) žiadna súvislosť medzi vonkajšími a vnútornými rozmermi áut.
  • Ak som dostal odporúčanie, že to či ono auto niekomu vyhovovalo, výrobca to už pri ďalšej generácii určite zmenil.
  • Americké stránky, ktoré sa venujú automobilizmu, často uvádzajú aj rozmery priestorov na nohy (tzv. leg room) vpredu i vzadu. V Európe som takto tematicky zameranú stránku v angličtine ešte nenašiel.

Vyskúšal som autá nemecké, francúzske, japonské, kórejské ... Americké „krabice" sa mi nepáčia, preto som ich neskúšal. S talianskymi mám zlé skúsenosti.

Nakoniec som si auto našiel. Kúpil som si už jazdené nemecké auto vyššej strednej triedy, ktoré mi z hľadiska pohodlia pri šoférovaní vyhovuje. Aj v tomto prípade mám sedadlo úplne vzadu, úplne dole a za chrbtom sklopené tak, aby sa mi ležalo čo najpohodlnejšie. Tým nastavujem vhodnú vzdialenosť na uchopenie volantu.

Má to však zopár nedostatkov, ktoré som si uvedomil až po istom čase:

  • Do auta nastupujem ako do nízkeho člna a po dlhšej jazde sa mi z toho člna dosť ťažko vstáva.
  • Vďaka pozícii môjho sedadla mi pri jazde so spolujazdcom vzniká na pravej strane pomerne široký slepý uhol, ktorý mi už niekoľkokrát pomohol zatiaľ len k nepríjemnej situácii.
    Mohutný stredný stĺpik + opierka pre hlavu + hlava spolujazdca = 1 zakryté auto, pri nevhodnom uhle aj kamión.
  • Väčšinu roka sa vozím sám v pomerne veľkom aute.
  • A je to v rozpore s mojim presvedčením, že do auta sa neoplatí investovať.

A tak hľadám ďalej. A čo vy, podelíte sa so mnou o svoje skúsenosti?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?